Wprowadzenie.

Step by Step. Kornel Paszkiewicz.

Czyli nauka języka angielskiego ze szczególnym ukierunkowaniem na język angielski piłkarski

+ ABSOLUTELY FANTASTIC czyli potęga pozytywnego myślenia.



Znajdź zawód, który kochasz,

a całe życie nie będziesz musiał pracować”

by Konfucjusz




czwartek, 9 listopada 2017

Stay motivated - DAY 4 ...

Stay motivated
Day 4 (out of 49)

THE POWER OF HABIT

"The Power of Habit" by Charles Duhigg. Without a shadow of a doubt, it's worth reading this book.

W wielu publikacjach czytamy, iż w celu wyrobienia POZYTYWNEGO NAWYKU (POSITIVE HABIT) należy popracować nad tym nawykiem około 20-30 dni. 


Racja! Ale przecież żeby dojść do tych 20-30 dni, najpierw należy przejść Day 1, Day 2, Day 3, itd. W psychologii funkcjonuje termin „błysku”. Błysk to coś, co nagle „strzela w głowie” i zdaje się być przełomowym momentem. Ja taki mały pozytywny błysk miałem dzisiaj, po … zaledwie 4 dniach realizowania mojego 49-dniowego projektu. Na czym polegał ten błysk. Otóż moi drodzy. Od poniedziałku codziennie wstawałem o 6 rano. Dzisiaj miało być nie inaczej. Na godzinę 7 byłem umówiony z Anią na trening personalny, a zatem ponownie chciałem wstać o 6 rano. Problem polegał jednak w tym (jak się okazało później), iż omyłkowo nastawiłem budzik na godzinę … siódmą. I co się stało. Sam – tzn. bez pomocy „an alarm clock” - obudziłem się sześć minut po szóstej. Ktoś powie: przypadek.
Odpowiem: 3 poprzednie dni w postaci wstawania o godzinie SZÓSTEJ sprawiły, i dzisiaj obudziłem się „niemalże w punkt” bez konieczności używania budzika.
I w zasadzie w tym momencie mógłbym zakończyć pisanie. Wszakże konkluzja nasuwa się sama.
Wystarczy zaledwie kilka dni (a przecież wiadomym jest, iż na początku motywacja jest największa), ażeby wprowadzić POZYTYWNE ZMIANY, które STEP BY STEP pomogą Wam dojść do wyrobienia POZYTYWNYCH NAWYKÓW, finalnie doprowadzając Was do Waszych marzeń, co ja nazywam CELAMI 😄

It's worth thinking it over ... czyli warto przemyśleć ...

Hope You're gonna be in the habit of STAYING MOTIVATED en route to Your PERSONAL SUCCESS 💪💪💪
= Mam nadzieję, że zamierzacie wyrobić w sobie nawyk POZOSTANIA ZMOTYWOWANYM w Waszej drodze do OSOBISTEGO SUKCESU 💪💪💪

Step by Step. Kornel

Językowo

Słowo klucz: HABIT = zwyczaj, nawyk.
Wyrażenie IN CONTEXT: in the habit of doing sth

Zamiast mówić:

I drink coffee every morning.

Powiedz:

I'm in the habit of drinking coffee every morning.
Instead of saying:

Piję kawę każdego poranka.

Say:

Mam w zwyczaju picie kawy każdego poranka.

She's in the habit of training at the gym three times a week.
Ona ma w zwyczaju trenowanie na siłowni trzy razy w tygodniu.
He's in the habit of eating clean.
On ma w zwyczaju zdrowe odżywianie.
We're in the habit of playing our matches at the weekend.
Mamy w zwyczaju rozgrywanie naszych meczów w weekend.
My dog is in the habit of waiting for me on the windowsill.
Mój pies ma w zwyczaju czekanie na mnie na parapecie.
I hope you're in the habit of visiting my blog on a regular basis 😄
Mam nadzieję, że masz w zwyczaju czytanie mojego bloga regularnie 😄
They're in the habit of doing a high intensity training on Tuesdays.
Oni mają w zwyczaju robienie treningu wysokiej intensywności we wtorki.

W ten oto fantastyczny sposób powtórzyliśmy / utrwaliliśmy / zapoznaliśmy się z:

- odmianą czasownika „be” w czasie teraźniejszym (I'm, she's, they're, etc);
- wyrażeniem in the habit of doing sth;
Oczywiście wszystko IN CONTEXT. Czyli tak, jak się po prostu MÓWI
in the English language.

Enjoy 😎💪😄

Step by Step. Kornel Paszkiewicz


Source: własne, „Siła nawyku” by Charles Duhigg.

1 komentarz:

  1. A to prawda, że organizm nastrojony do jakiegoś celu, przełącza się po jakimś czasie na autopilota. Choć mi nieraz ciężko przetrwać pierwszy kryzys...

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam na: http://kornelpaszkiewicz.pl/

http://kornelpaszkiewicz.pl/ Od października 2020, zapraszam na moją stronę internetową: http://kornelpaszkiewicz.pl/ Step by Step. Kornel P...