Wprowadzenie.

Step by Step. Kornel Paszkiewicz.

Czyli nauka języka angielskiego ze szczególnym ukierunkowaniem na język angielski piłkarski

+ ABSOLUTELY FANTASTIC czyli potęga pozytywnego myślenia.



Znajdź zawód, który kochasz,

a całe życie nie będziesz musiał pracować”

by Konfucjusz




sobota, 22 lutego 2020

Kuba Błaszczykowski, moja podróż i dlaczego nigdy nie powinieneś słuchać ludzi, którzy śmieją się z powiedzenia: NEVER GIVE UP.

Kuba Błaszczykowski, moja podróż i dlaczego nie powinieneś słuchać ludzi, którzy śmieją się z powiedzenia: NEVER GIVE UP

Kornel - jak to z sędziami bywa- w tle, po lewej stronie w czarnym dresie


Będzie to tekst od serca, osobisty. Wiem jednak, że na świecie jest wiele osób, które zmagają się z różnego rodzaju problemami, w tym piłkarzy - którzy na przykład nie mogą teraz grać z powodu urazów. Tekst, który napisała moja historia. A to, że właśnie takie zdjęcie zrobił jeden z reporterów meczu Zagłębie Lubin - Wisła Kraków (16 lutego 2020), jest dla mnie wręcz znakiem i przesłaniem, że NIGDY, ALE TO NIGDY NIE MOŻESZ REZYGNOWAĆ Z WALKI O SWOJE MARZENIA. Nie może tego zmienić ani kontuzja, ani decyzje ludzi, którzy mają wpływ na twoją piłkarską / sędziowską / życiową przyszłość. 

Kiedy na początku lutego 2018 w zasadzie z dnia na dzień "padło mi kolano", zawalił mi się świat. Pierwsze 2-3 miesiące to była absolutna mentalna katastrofa. Później okazało się, że "są pewne komplikacje" i można powiedzieć, że walczyłem z tym wszystkim prawie 2 lata. Ale po wspomnianych dwóch miesiącach, KROK PO KROKU, zebrałem się do kupy. Można powiedzieć, że zacząłem swoją przemianę. To wtedy zapadła gdzieś w środku mojego serca decyzja, że mocno idę w kierunku Pana Boga, ale również rozwoju mentalnego. Rzuciłem się niczym BESTIA do czytania rozwojowych książek, przeczytałem całą masę książek o ludziach, którzy "wydostawali się z największych ciemności" swojego życia. Za jedną z takich osób uważam Kubę, którego ogromnie szanuję nie za to, że jest "sławnym piłkarzem", ale za to, przez co przeszedł i nigdy się nie poddał. Począwszy od jego dzieciństwa (polecam książkę "Kuba"), skończywszy na licznych kontuzjach, o których pisałem na swoim blogu tu: https://stepbystepkornelpaszkiewicz.blogspot.com/2019/02/cytat-43-2019.html?fbclid=IwAR3dgJpVcoz7mhiQMILegfbjG8oY1H0VUwU98xRUOTr3K6uhtDTNuB5XRic (koniecznie wejdź w ten link w celu zrozumienia "ile czasu" stracił Kuba. I się nie poddał). 

Dlatego też, kiedy przeglądałem zdjęcia z meczu Zagłębie Lubin - Wisła Kraków, gdzie byłem "the fourth official", po zobaczeniu tego zdjęcia aż przeszły mnie ciarki. Zdjęcie to już zawsze będzie dla mnie odzwierciedleniem powiedzeń NEVER GIVE UP (nigdy się nie poddawaj) czy zaczerpniętego z filmu "Rocky" DON'T THROW IN THE TOWEL (nie poddawaj się, nie rzucaj ręcznika). 

Tak naprawdę nie jesteśmy w stanie zaplanować wszystkiego na przyszłość. Idealnym tego przykładem jest niedawna śmierć w katastrofie lotniczej innego z moich bohaterów, jakim był Koby Bryant. Krótki filmik i słowa Koby'ego znam już niemalże na pamięć: https://www.youtube.com/watch?v=VSceuiPBpxY&list=PLmKXbXXv1AroxBgHvWtTzqR2FM-vSE_ke&index=66

Ale z całą pewnością jesteś w stanie powiedzieć sobie "zrobię wszystko, aby móc rozwijać się w swojej pasji". Niezależnie od tego, w którym miejscu skończysz, nigdy nie jest warto zrażać się kontuzjami czy innymi niepowodzeniami. Kuba mógł zrezygnować wielokrotnie, ale tego nie zrobił. 
I takie podejście oraz tacy ludzie popchnęli mnie do tego, żeby rozwijać się niczym bestia. Takim podejściem - pomimo wielu swoich wad - chcę zarazić moich bliskich oraz moich podopiecznych. Dlatego też zacząłem swoje projekty rozwojowe w mediach społecznościowych (linki na końcu tekstu), włącznie z napisaniem książki dotyczącej nauki języka angielskiego. 

Nigdy, ale to nigdy się nie poddawaj. A przyjdzie taki moment, że tak jak ja - po zobaczeniu tego zdjęcia - poczujesz coś, czego nie mogą kupić żadne pieniądze. Żadne! Uczucia, i wewnętrznej dumy, jaką czułem po zobaczeniu siebie w tle tego zdjęcia nie zamieniłbym na nic. Na nic!

Tekst ten dedykuję wszystkim tym, którzy teraz zmagają się z różnymi problemami. Oczywiście również piłkarzom i innym sportowcom, którzy teraz przechodzą przez piekło ponieważ nie mogą robić tego, co kochają. Nie poddawajcie się! A równie ważnym jest to, żeby pójść w drogę rozwoju mentalnego. A przede wszystkim duchowego. 

Rozwijajcie się jak BESTIE. Bądźcie DZIKAMI, a nie PLACKAMI. 

Step by Step. Kornel Paszkiewicz

Rada Kornela!


Bardzo dobrym sposobem na "przetrwanie ciężkich chwil" jest pójście w kierunku rozwoju osobistego. Jeżeli interesujesz się NAUKĄ JĘZYKA ANGIELSKIEGO CODZIENNEGO i PIŁKARSKIEGO lub rozwojem osobistym, zapraszam na moje media społecznościowe. Z całą pewnością, zainwestowany czas np. w naukę języka angielskiego to bardzo dobry sposób "na lepsze życie".

Blog Step by Step. Kornel Paszkiewicz: https://stepbystepkornelpaszkiewicz.blogspot.com/

Język angielski piłkarski (FB): https://www.facebook.com/kornelpasz/

Język angielski codzienny (Twitter): https://twitter.com/Kornel85






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam na: http://kornelpaszkiewicz.pl/

http://kornelpaszkiewicz.pl/ Od października 2020, zapraszam na moją stronę internetową: http://kornelpaszkiewicz.pl/ Step by Step. Kornel P...