Wprowadzenie.

Step by Step. Kornel Paszkiewicz.

Czyli nauka języka angielskiego ze szczególnym ukierunkowaniem na język angielski piłkarski

+ ABSOLUTELY FANTASTIC czyli potęga pozytywnego myślenia.



Znajdź zawód, który kochasz,

a całe życie nie będziesz musiał pracować”

by Konfucjusz




wtorek, 9 czerwca 2020

Czasownik HAVE + czynności - PART 2 #zostanwdomu i ucz się angielskiego z Kornelem [19]




#zostanwdomu i ucz się angielskiego z Kornelem [19]

Czasownik HAVE + czynności

Step by Step. Kornel Paszkiewicz

Step 1 – obejrzyj trening językowy na YouTube

Step 2:
I have breakfast / lunch / supper / dinner / a meal
Mam / Jem śniadanie / lunch / kolację / obiad / posiłek
I have tea / coffee / a drink
Piję herbatę / kawę / napój.
I have a bath
Kąpię się (w wannie)
I have a wash
Myję się ( = I wash)
I have a shower.
Biorę prysznic.
I have a shave.
Golę się.
I have a rest.
= I have a lie-down.
Odpoczywam.
I have a sleep.
= I have a nap.
Śpię.
Robię drzemkę.
I have a dream.
Marzę / Śnię ( o czymś).
I have a good time.
Dobrze się bawię.
I have a bad day.
She has a bad day.
Mam zły dzień.
I have a good / nice evening.
Mam miły wieczór.
I have a day off.
Mam wolny dzień.


I have a holiday.
Mam wakacje / urlop.
I have a nice journey.
Mam fajną podróż.
I had a nice flight.
Miałem fajny lot.
We had a nice trip.
My mieliśmy fajną wycieczkę.
I had a talk with her.
= I had a chat with her.
= I had a word with her.
= I had a conversation with her.
Porozmawiałem z nią.
I had a disagreement with him.
= I had a row with him.
= I had a quarrel with him.
= I had a fight with him.
Pokłóciłem się z nim.
I will have a swim.
= I will swim.
Popływam.
I’ll have a walk.
Pójdę na spacer.
I’ll have a ride.
Pojeżdżę na rowerze.
I’ll have a dance.
Potańczę.
I’ll have a game of tennis.       
Zagram w tenisa.
I’ll have a try.
= I’ll have a go. 
Spróbuję.
I’ll have a look.
Zobaczę.
She had a baby.
= She gave birth.
Ona urodziła.
I have difficulty / trouble in learning maths.
Mam problem / kłopoty z uczeniem się matematyki.
She had an accident.
Ona miała wypadek.
He had an operation.
On miał operację.
I had a nervous breakdown.
Ja miałem załamanie nerwowe.
Grammar ->
I had a good day.
I didn’t have a good day.
Did you have a good day?

She has breakfast at 8am.
She doesn’t have breakfast at 8am.
Does she have breakfast at 8am?

I have a shower in the evening.
I don’t have a shower in the evening.
Do you have a shower in the evening?

I’m having a good time = dobrze się bawię (w tym momencie, teraz).
Step by Step. English with Kornel

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam na: http://kornelpaszkiewicz.pl/

http://kornelpaszkiewicz.pl/ Od października 2020, zapraszam na moją stronę internetową: http://kornelpaszkiewicz.pl/ Step by Step. Kornel P...